Wednesday 16 January 2013

Sebab aku memang aku

17 Jan 2013, 1:50 pagi

Aku bukan macam perempuan lain yang tahu bagi nasihat dekat orang bila orang tu tengah betul betul perlukan nasihat dan dorongan.
Aku bukan macam perempuan lain yang tahu tenangkan orang yang tengah dalam kekusutan.
Aku bukan macam perempuan lain yang selalu ada untuk mereka yang memerlukan.
Dan sampai sekarang aku tengah cuba untuk jadi manusia yang lebih positif, ye yang aku tahu fikir positif saja, biar sakit pedih seksa letih semak semua janji aku mampu senyum, dan Alhamdullilah, tak pernah aku tak senyum even aku sakit.

Tapi,
Bila aku lemah, aku lemah betul.
Bila aku jatuh, aku jatuh terus tersungkur.
Bila aku cuba bangun, tapi sia sia, payah!

Bukan sajak, bukan puitis, tapi ini apa yang aku rasa.
Mungkin payah nak faham, tapi cubalah.
Sebab aku tak pernah berhenti mencuba.


No comments:

Post a Comment